marți, 7 octombrie 2014

Plăteşte-te întâi pe tine însuţi


Dupa cronica unei piese de teatru sensibile si care te pune pe ganduri, probabil ca nimic nu e mai potrivit ca recenzia unui workshop de educatie financiara.

Sa vedem.
As vrea insa ca postarea asta sa fie una usor educativa, adica sa va arat nu doar de ce era amuzant la workshop dar si ce sa faceti ca sa faceti bani.

Ghinion! nu am reusit sa aflu desi cursul a tinut 5 ore!
E adevarat, am plecat inainte sa se termine. 
Dar cred ca daca mai stateam veneau oricum sa ma ia cei de la Protectia Copilului!

Copil care - by the way cand m-a vazut agitata, transpirata mi-a spus senin: dar nu e vina ta, Mami! e vina cursului ca ai stat atata!

Exact! Am stat atata si am aflat ce?

Am aflat ca orice ai face, intai si intai trebuie sa te platesti pe tine insuti!
Ai facut bani? ok! Bravo!
Pune 10% deoparte si abia apoi incepe sa cheltui banii pe care i-ai facut.

O sa spun si eu ca trainerul:

 Nu poti 10%? Pune 5%! Nu poti 5%? Pune 2%? Nu poti 2%? Pune la naiba 10 lei! Dar pune ceva!


Si dupa aceasta chestie practica s-a cam terminat cu educatia financiara efectiva.
Totul a fost despre schimbarea hartilor mentale, despre gandirea pozitiva, despre programare, despre legea atractiei.

Si totusi...cum sa faci bani?

Nu am aflat. 
Dar am aflat ca banii sunt buni, banii nu sunt ochiul dracului si ca cei bogati nu sunt nefericiti:)

Am trecut cu greu peste energizarea pe care ne-a impus-o trainerul - ne-am masat pe spate, ne-am batut pe umar, ne-am aplaudat EVIDENT, ne-am ridicat in picioare si am strigat cu totii ACUM! ACUM! ACUM E MOMENTUL IN CARE..

nici nu mai stiu ce moment era...
au fost multe momente! unele le-am validat cu YES! YES! YES!
au fost si momente in care a trebuit sa ridicam mana - doar aceia dintre noi care consideram ca sexul este important intr-o relatie!
nu am inteles nici azi ce legatura avea asta cu banii :)
desi imi amintesc o foarte buna gluma cu : sexul gratis este cel mai scump!

revin!
trecand peste toate astea, omul avea dreptate: trebuie sa economisesti, trebuie sa ai o pusculita pt pacea mintii, trebuie sa ai o pusculita a bucuriei, trebuie sa ai un buget, sa ai respect pentru cei care sunt deja impliniti financiar.
in esenta - trebuie sa ai un management al banilor, sa iti propui niste teluri si sa le atingi gestionandu-ti frica.

atasez si "inchipuirile" mele dupa un exercitiu de hipnoza in care am constientizat care este programul dupa care functionez eu ....gresit, in mod evident:)

deci - urmeazaaaaa cum ar fi sa am bani din abundenta si ce mi-as cumpara de banii aia!

va rog, fiti ingaduitori - eram dupa hipnoza :)









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu